hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > قم| 1400بیمار صعب العلاج از خدمات کمیته امداد بهره می برند

قم| 1400بیمار صعب العلاج از خدمات کمیته امداد بهره می برند

یک هزار و ۴۰۰ بیمار صعب‌العلاج نیازمند زیرپوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۶۸۶ نفر از پوشینه استفاده می‌کنند.

رئیس اداره درمان کمیته‌امداد امام خمینی(ره) قم در گفت وگو با خبرنگاران از حمایت هزار و 400 بیمار صعب العلاج نیازمند در کمیته امداد خبر داد و اظهار کرد: بیماران صعب‌العلاج مجموعه‌ای از بیماران خاص هستند که مبتلا به بیماری‌هایی ازجمله هموفیلی، تالاسمی و ام‌اس، یا پیوندی و دیابتی هستند و یا به دلیل سکته مغزی قادر به حرکت نیستند.
به گزارش رویداد ایران ،مهدی عسگری فردویی با بیان اینکه ۶۸۶ نفر از بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد به دلیل بیماری نیازمند پوشینه‌ هستند، گفت: برخی از این بیماران در تمام ساعات و برخی  هم فقط شب‌ها احتیاج به پوشینه دارند و ما نیز در حد اعتبارات، برای نگهداری از بیماران، خرید پوشینه، تجهیزات و فرانشیز دارو هزینه پرداخت می‌کنیم.

رئیس اداره درمان کمیته‌امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به اینکه یکی از خیران استان طی ۲ سال گذشته هزینه پوشینه بیماران نیازمند را تا تیرماه امسال پرداخت کرده است، بیان کرد: متاسفانه این خیر فوت کرد و این کار متوقف شد.
وی افزود: در همین راستا لازم است گفته شود که ۸۰ درصد هزینه خرید تجهیزاتی ازجمله کپسول اکسیژن،‌ تشک مواج و ویلچر از سوی کمیته امداد به بیماران که از حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.
عسگری فردویی به وضعیت بیمه این مددجویان اشاره و تصریح کرد:۲۶ هزار نفر ازمددجویان کمیته امداد قم زیر پوشش بیمه خدمات درمانی هستند و از مزایای بیمه تکمیلی نیز استفاده می‌کنند و از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ میلیارد ریال بابت فرانشیز برای مددجویان کمیته امداد قم هزینه شده‌ که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.
وی با تاکید براینکه بیمه پایه مددجویان کل فرانشیز شامل دارو، آزمایشگاه،‌ بستری در بیمارستان، سی‌تی‌اسکن، ام آر آی، نوار عصب، سونوگرافی و رادیولوژی را پرداخت می‌کند، تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد هزینه بستری مددجویان کمیته امداد در بیمارستان با بیمه پایه حساب و پنج درصد نیز از طریق کمک‌های مردمی یا صدقه پرداخت می‌شود.
 رئیس اداره درمان کمیته‌امداد امام خمینی(ره) قم  خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۱۵۹ نفر معادل ۳.۲ جمعیت استان قم در قالب ۲۲ هزار و ۵۸۷ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قم هستند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۰ زن سرپرست خانوار، یک هزار و ۸۸۰ یتیم، سه هزار و ۹۰۰ دانش آموز، ۴۵۹ دانشجو، ۱۵ هزار سالمند و یک هزار و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد